Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BİGA İİBF KAMU YÖNETİMİ

SWOT Analizi

1.Program SWOT Analizi

Kamu Yönetimi Bölümünün akademik, eğitim-öğretim ve yönetim faaliyetleri incelenmiş, bölümün güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapılırken aşağıda belirtilen kriterler göz önüne alınmıştır;

  • Eğitim-öğretim faaliyetleri,
  • 8 Yarıyıllık ders planı,
  • Ders adları ve içerikleri,
  • Ders yükleri,
  • Etkin bir kariyer planlamasının yapılandırılması,
  • Öğrencilerin yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş olanakları,

 

  • Akademisyenlerin değerlendirilmesi,
  • Öğrenci/akademisyen iletişimi,
  • Destek birimler.

17.1.Programın Güçlü Yönleri

  • Bölümün, Çanakkale’nin en büyük ilçesi olan Biga’da bulunması,
  • Balıkesir ilinin büyük ilçeleri olan Bandırma ve Gönen’e yakınlığı,
  • Doğtaş, İÇTAŞ, Dardanel vb. markalara, sanayi ve ticaret ağlarına olan yakınlık,
  • Alanında gerekli yetkinliğe sahip akademik kadronun varlığı,
  • Akademisyenlerin,  konuları  hakkında  nitelikli  eser  üretme  kapasitesine  sahip olması,

 

  • Akademisyenlerin, konuları hakkında nitelikli proje üretme potansiyeline sahip olması,

 

  • Akademik  personelin  öğrencilere  bilgi  aktarımında  yeterli  formasyona  sahip  olması,

 

  • Akademik personel öğrenci iletişiminin istenilen düzeyde olması,
  • Akademik personel idari personel iletişimimin istenilen düzeyde olması,
  • İdari personel öğrenci iletişimin istenilen düzeyde olması,
  • Bölüm toplantılarının düzenli olarak her dönem en az bir defa yapılması,
  • Bölüm derslerine ilişkin planlamaların öğretim üyelerinin uzmanlıklarına göre her dönem öncesi düzenli olarak yapılması,
  • Bölüm derslerinin öğretim üyelerinin uzmanlıklarına ve güncel gelişmelere göre çeşitlendirilmesinin teşvik edilmesi,
  • Bölümün fiziki konumu ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişiminin uygun olması,
  • Kampüste öğrencilerin ders dışı zaman geçirmelerini sağlayacak spor alanları, kafeterya, eğlence merkezi vb. alanlar ve öğrencilerin ihtiyaçlarım karşılayacak ÖSYM başvuru ofisi, bankamatik vb. birimlerin varlığı,
  • ÇOMÜ’nün bölgenin en büyük ve kapsamlı, Prof. Dr. Ramazan Aydın Yerleşkesinin ise İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin ihtiyaçlarına cevap verecek büyüklükte kütüphaneye sahip olması,
  • Kütüphaneye kampüs dışı erişim için öğrencilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile online kaynaklara ve veri tabanlarına anında erişim sağlanabilmesi,
  • Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin dikkate alınması,
  • Konferans salonu ve bilgisayar laboratuvarına sahip olunması,
  • Her sınıfta yazı tahtası, projeksiyon vb. ders yardımcı araçlarının bulunması,
  • Kongre, toplantı, mezuniyet, konser, tiyatro vb. organizasyonlar için Biga belediyesinin, Prof. Dr. Ramazan Aydın Yerleşkesinin ve ÇOMÜ Terzioğlu Kampüsünün yeterli fiziki imkanlara sahip olması,

 

  • Öğrencilerin istedikleri konularda öğrenci kulübü kurabilme ve organizasyon yapabilme imkanına sahip olması,
  • YGS ile gelen öğrencilerin kavrama yeteneğinin eğitim ve öğretim düzeyi için yeterli olması,
  • Tezli Yüksek Lisans Programına 1995, Tezsiz Yüksek Lisans Programına 2003 ve doktora programına ise 2010 yılından itibaren aktif olarak öğrenci alımı yapılıyor olması.

17.2.Programın Zayıf Yönleri

  • Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin ve Kamu Yönetimi bölümünün aday öğrencilere yeterince tanıtılmaması,
  • Nitelikli kurumsallaşmanın sağlanması için akademik ve idari personelin tamamının aynı konularda bir bütün halinde hareket etme çabasında kurumsal anlamda bir sürekliliğin olmaması,
  • Fakülte bünyesinde kurumsal vizyonun yeterli düzeyde sahiplenilmemesinden ve fiziki şartlardan dolayı çalışanların potansiyel performansını yeterince kullanamaması,
  • Kalite, akreditasyon, örgütsel gelişme ve örgütsel değişim süreçlerinin öneminin yadırganması,
  • Bazı öğretim elemanlarının güncel mevzuata hakim olmamaları ve sorumluluktan kaçınmaları,
  • Ofis, demirbaş ve sarf malzemesi gibi donanımların etkin bir şekilde tahsis edilememesi,

 

  • Multidisipliner ve ortaklaşa çalışma eksikliği,
  • Bilimsel ya da sanayi odaklı proje gerçekleştirme ve bunlara öğrencileri dahil etme eksikliği,
  • Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Fulbright, Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,
  • Yukarıda aktarılan nedenlerden dolayı fakültede özellikle sosyal bilimlerle ilgili alanlarda gerekli uluslararası temas ve anlaşmaların yeterli düzeyde sağlanamamış olması,
  • Ders kitapları dışında farklı sektörlerden güncel uygulamaya yönelik kaynakların her öğretim elemanı tarafından kullanılmaması,
  • Dersliklerde internete bağlanamama sorunu nedeniyle derslerde ulaşılmak istenen veriler konusunda yaşanan sıkıntılar,
  • Öğrencilerin veya öğretim elemanlarının staj hususunda gerekli hassasiyeti göstermemesi,
  • AKTS sorunu nedeniyle DGS geçişi sonrasında öğrencilerin derslerini saydırama sorunu yaşamaları,
  • Seçmeli derslerin fazlalığı nedeniyle minimum sayıda öğrenciyle açılan çok sayıda ders olması,
  • Fakülte ve bölüm bünyesinde kariyer geliştirme programlarının istenilen düzeyde gerçekleştirilememesi,

 

  • Öğrenci Bilgi Sisteminde ve internet üzerinden kayıt sisteminde özellikle ders seçim dönemlerinde yaşanan aksaklıklar,
  • ÇOMÜ UBYS’nde yapılan değişiklikler hakkında zamanında ve yeterli düzeyde bilgilendirme yapılmaması nedeniyle akademik ve idari personelin zorluklar yaşaması,
  • Uluslararası çalışmalarda akademik personele yeterince ekonomik destek verilmemesi,
  • Öğrencilere ve akademisyenlere yönelik teknik gezi, kongre, sempozyum, fuar katılımlarının azlığı,
  • Öğrencilerin, özellikle son sınıf öğrencilerin KPSS ve iş bulma stresleri nedeniyle derslere yeterince motive olamamaları,
  • Açıkta kalmamak için tercih yapan öğrencilerin kamu yönetimi eğitimini alma hususuna yeterli istek ve donanıma sahip olmamaları.

17.3.Fırsatlar

  • Biga MYO’nun Prof. Dr. Ramazan Aydın yerleşkesine taşınmasıyla beraber kampüsteki öğrenci sayısın artacak olması,
  • ÇOMÜ’nün kent merkezindeki fakülteleriyle iş birliğinin daha fazla geliştirilecek olması,
  • Biga’ya mesafe olarak yakın olan Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi’yle iş birliği yapılabilecek olması,
  • 2025 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsünün fakültenin mevcut ulaşım ağını çeşitlendirmesi ve geliştirmesi,
  • ÇOMÜ’nün Araştırma Üniversitesi olma yolunda somut adımlar atması,
  • Gelecek birkaç yıl içinde doktora eğitimini bitirecek bir araştırma görevlisine sahip olunması.

17.4.Tehditler

  • Gelecekte, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünün öğrenciler tarafından daha az tercih edilebilecek olması;
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin il merkezinde yer alan Terzioğlu Kampüsü’nde Siyasal Bilgiler Fakültesi bünyesinde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi adında benzer bir bölümün varlığı,
  • Biga’ya yaklaşık bir saat mesafede bulunan Bandırma Onyedi Üniversitesi’nde Kamu Yönetimi bölümünün varlığı.
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde yer alan bazı bölümlerin kontenjan azlığı nedeniyle ikinci öğretim programlarını kapatmalarının bölüme olan olası olumsuzları;
  • Bölümlerin ikinci öğretim programlarını kapatması durumunun gelecekte Kamu Yönetimi bölümü içinde olası bir sorun olarak görünmesi,
  • İkinci öğretim öğrencilerinin azalması sonucunda kampüs hayatının olumsuz etkilenmesi,
  • Kampüsün ve kampüste yer alan olanakların, değişen ve gelişen öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yeterlilik düzeyinde yaşanan azalma.

 

  • Açıköğretim fakültesi mezunları ve diğer fakültelerden mezun olan kişiler arasında herhangi bir fark olmamasından dolayı bölümün öğrenciler için cazip olmaması.

2.SWOT Matrisi

 

Tablo 10.SWOT Matrisi

 

Güçlü Yönler

Zayıf Yönler

Bölümün, Çanakkale’nin en büyük ilçesi olan Biga’da bulunması,

Balıkesir ilinin büyük ilçeleri olan Bandırma ve Gönen’e yakınlığı,

Doğtaş, İÇTAŞ, Dardanel vb. markalara, sanayi ve ticaret ağlarına olan yakınlık, Alanında gerekli yetkinliğe sahip akademik kadronun varlığı,

Akademisyenlerin, konuları hakkında nitelikli eser üretme kapasitesine sahip olması, Akademisyenlerin, konuları hakkında nitelikli proje üretme potansiyeline sahip olması, Akademik     personelin      öğrencilere     bilgi aktarımında yeterli formasyona sahip olması, Akademik    personel     öğrenci     iletişiminin istenilen düzeyde olması,

Akademik personel idari personel iletişimimin istenilen düzeyde olması,

İdari personel öğrenci iletişimin istenilen düzeyde olması,

Bölüm toplantılarının düzenli olarak her dönem en az bir defa yapılması,

Bölüm     derslerine     ilişkin      planlamaların öğretim üyelerinin uzmanlıklarına göre her dönem öncesi düzenli olarak yapılması, Bölüm      derslerinin      öğretim      üyelerinin uzmanlıklarına ve güncel gelişmelere göre çeşitlendirilmesinin teşvik edilmesi,

Bölümün fiziki konumu ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişiminin uygun olması,

Kampüste öğrencilerin ders dışı zaman geçirmelerini sağlayacak spor alanları, kafeterya, eğlence merkezi vb. alanlar ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ÖSYM başvuru ofisi, bankamatik vb. birimlerin varlığı,

Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin ve Kamu Yönetimi bölümünün aday öğrencilere yeterince tanıtılmaması,

Nitelikli kurumsallaşmanın sağlanması için akademik ve idari personelin tamamının aynı konularda bir bütün halinde hareket etme çabasında kurumsal anlamda bir sürekliliğin olmaması,

Fakülte bünyesinde kurumsal vizyonun yeterli düzeyde sahiplenilmemesinden ve fiziki şartlardan dolayı çalışanların potansiyel performansını yeterince kullanamaması,

Kalite, akreditasyon, örgütsel gelişme ve örgütsel değişim süreçlerinin öneminin yadırganması,

Bazı öğretim elemanlarının güncel mevzuata hakim olmamaları ve sorumluluktan kaçınmaları,

Ofis, demirbaş ve sarf malzemesi gibi donanımların etkin bir şekilde tahsis edilememesi,

Multidisipliner ve ortaklaşa çalışma eksikliği, Bilimsel ya da sanayi odaklı proje gerçekleştirme ve bunlara öğrencileri dahil etme eksikliği,

Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Fulbright, Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,

Yukarıda aktarılan nedenlerden dolayı fakültede özellikle sosyal bilimlerle ilgili alanlarda gerekli uluslararası temas ve anlaşmaların yeterli düzeyde sağlanamamış olması,

Ders kitapları dışında farklı sektörlerden güncel uygulamaya yönelik kaynakların her öğretim elemanı tarafından kullanılmaması,

 

ÇOMÜ’nün bölgenin en büyük ve kapsamlı, Prof. Dr. Ramazan Aydın Yerleşkesinin ise İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin ihtiyaçlarına cevap verecek büyüklükte kütüphaneye sahip olması,

Dersliklerde internete bağlanamama sorunu nedeniyle derslerde ulaşılmak istenen veriler konusunda yaşanan sıkıntılar,

Öğrencilerin veya öğretim elemanlarının staj hususunda gerekli hassasiyeti göstermemesi, AKTS     sorunu     nedeniyle     DGS     geçişi sonrasında öğrencilerin derslerini saydırama sorunu yaşamaları,

Seçmeli derslerin fazlalığı nedeniyle minimum sayıda öğrenciyle açılan çok sayıda ders olması,

Fakülte ve bölüm bünyesinde kariyer geliştirme programlarının                    isteni en düzeyde gerçekleştirilememesi,

Öğrenci     Bilgi     Sisteminde     ve     internet üzerinden kayıt sisteminde özellikle ders seçim dönemlerinde yaşanan aksaklıklar, ÇOMÜ    UBYS’nde    yapılan    değişiklikler hakkında    zamanında    ve    yeterli    düzeyde bilgilendirme         yapılmaması         nedeniyle akademik    ve    idari    personelin     zorluklar yaşaması,

Uluslararası çalışmalarda akademik personele yeterince ekonomik destek verilmemesi, Öğrencilere     ve    akademisyenlere     yönelik teknik    gezi,     kongre,     sempozyum,     fuar katılımlarının azlığı,

Öğrencilerin, özellikle son sınıf öğrencilerin KPSS ve iş bulma stresleri nedeniyle derslere yeterince motive olamamaları,

Açıkta kalmamak için tercih yapan öğrencilerin kamu yönetimi eğitimini alma hususuna yeterli istek ve donanıma sahip olmamaları.

Kütüphaneye kampüs dışı erişim için öğrencilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile online kaynaklara ve veri tabanlarına anında erişim sağlanabilmesi,

Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin

dikkate alınması,

Konferans salonu ve bilgisayar laboratuvarına sahip olunması,

Her sınıfta yazı tahtası, projeksiyon vb. ders yardımcı araçlarının bulunması,

Kongre, toplantı, mezuniyet, konser, tiyatro vb. organizasyonlar için Biga belediyesinin, Prof. Dr. Ramazan Aydın Yerleşkesinin ve ÇOMÜ Terzioğlu Kampüsünün yeterli fiziki imkanlara sahip olması,

Öğrencilerin istedikleri konularda öğrenci kulübü kurabilme ve organizasyon yapabilme imkanına sahip olması,

YGS     ile     gelen     öğrencilerin      kavrama

yeteneğinin eğitim ve öğretim düzeyi için yeterli olması,

Tezli Yüksek Lisans Programına 1995,

Tezsiz Yüksek Lisans Programına 2003 ve doktora programına ise 2010 yılından itibaren aktif olarak öğrenci alımı yapılıyor olması.

Fırsatlar

Tehditler

Biga MYO’nun Prof. Dr. Ramazan Aydın yerleşkesine taşınmasıyla beraber kampüsteki öğrenci sayısın artacak olması,

ÇOMÜ’nün kent merkezindeki fakülteleriyle iş birliğinin daha fazla geliştirilecek olması,

Gelecekte, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünün öğrenciler tarafından daha az tercih edilebilecek olması;

Biga’ya mesafe olarak yakın olan Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi’yle iş birliği yapılabilecek olması,

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin il merkezinde yer alan Terzioğlu Kampüsü’nde Siyasal Bilgiler Fakültesi bünyesinde Siyaset

Bilimi ve Kamu Yönetimi adında benzer bir bölümün varlığı,

 

 

2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsünün fakültenin mevcut ulaşım ağını çeşitlendirmesi ve geliştirmesi, ÇOMÜ’nün    Araştırma    Üniversitesi    olma yolunda somut adımlar atması,

Gelecek birkaç yıl içinde doktora eğitimini bitirecek bir araştırma görevlisine sahip olunması,

Biga’ya yaklaşık bir saat mesafede bulunan Bandırma Onyedi Üniversitesi’nde Kamu Yönetimi bölümünün varlığı.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde yer alan bazı bölümlerin kontenjan azlığı nedeniyle ikinci öğretim programlarını kapatmalarının bölüme olan olası olumsuzları; Bölümlerin ikinci öğretim programlarını kapatması durumunun gelecekte Kamu Yönetimi bölümü içinde olası bir sorun olarak görünmesi,

İkinci öğretim öğrencilerinin azalması sonucunda kampüs hayatının olumsuz etkilenmesi,

Kampüsün ve kampüste yer alan olanakların, değişen ve gelişen öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yeterlilik düzeyinde yaşanan azalma.

Açıköğretim fakültesi mezunları ve diğer fakültelerden mezun olan kişiler arasında herhangi bir fark olmamasından dolayı bölümün öğrenciler için cazip olmaması